piątek, 3 grudnia 2010

Pierwszy kontakt z technologią JavaServer Faces

Jeżeli miałbym rozpatrywać ubiegły miesiąc pod względem skuteczności zdobywania przeze mnie wiedzy, śmiało zakwalifikowałbym listopad jako bardzo udany. Swoją aktywność przede wszystkim (ale nie tylko!) skupiłem wokoło technologii JavaServer Faces.

Przygoda z JSF rozpoczęła się w moim przypadku od lektury podręcznika pt. "JavaServer Faces i Eclipse Galileo. Tworzenie aplikacji WWW". Wybór książki mającej na celu wprowadzić mnie w świat technologii JSF nie był zupełnie przypadkowy, autor w/w pozycji dr inż. Andrzej Marciniak jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego
a co ważniejsze, szczególnie dla mnie, promotorem mojej przyszłej pracy inżynierskiej.

Pozostając w zgodzie z samym sobą, jestem w stanie szczerze przyznać, że lektura podręcznika była dla mnie połączeniem przyjemnego z pożytecznym, ponieważ zdobyta wiedza z pewnością znajdzie swoje zastosowanie również przy projektach realizowanych na uczelni, np. w ramach przedmiotu "Zaawansowane technologie usług sieciowych".

Istotna informacja - wiedza zawarta w podręczniku opiera się na technologii JSF w wersji 1.2 , natomiast wybrane różnice pomiędzy wersją 1.2 a 2.0 zostały wypunktowane w Dodatku B. Osobom chcącym bardziej przyjrzeć się nowym rozwiązaniom wprowadzonym przez JSF2 mogę polecić przegląd nowości, którego forma bardzo przypadła mi do gustu:

What’s New in JSF 2?

Wiedzę dotyczącą JSF2 zamierzam poszerzać regularnie, drobnymi kroczkami tak, aby nie zaniedbać przy tym innych aktywności,
o których również, mam nadzieję napiszę już niebawem.

Brak komentarzy: