poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Integracja systemu Kerberos z WebSphere Application Server 7

Poznawanie technologii Web Services zapewniało mi niemałą rozrywkę przez ostatnich kilka dni, a to dopiero początek mojej przygody z SOAP, WSDL i JAX-WS. Temat pochłonął mnie tak bardzo, że zupełnie zapomniałem opisać w jaki sposób dokonałem integracji poprawnie skonfigurowanego systemu Kerberos z WAS'em. Jak wspomniałem konfigurację Kerberos'a mam już za sobą, stąd wykonanie poniższych czynności było jedynie formalnością, dopełnieniem wykonanej wcześniej pracy.

Po zalogowaniu się do konsoli administracyjnej WAS'a przechodzimy do Security -> Global Security -> Kerberos configuration.


Biorąc pod uwagę, że w bazie danych systemu Kerberos istnieje principal WAS/linux-fi5z.site@SITE, który został dodatkowo wyeksportowany do pliku kt.keytab, nasz realm nosi nazwę SITE
a plik konfiguracyjny Kerberos'a znajduje się w /etc pod nazwą krb5.conf, konfiguracja w konsoli administracyjnej powinna wyglądać następująco:


Klikamy myszką "OK" oraz zapisujemy wprowadzone dane "Save".
Od tej chwili domyślnym mechanizmem autoryzacji dla WAS'a jest Kerberos. Należy o tym pamiętać przy kolejnej próbie zalogowania się do konsoli administracyjnej. Komunikat "Login failed. Check the user ID and password and try again." z pewnością pojawi się jeżeli zapomnieliśmy dodać do kerberosowej bazy danych odpowiedniego wpisu.

Dla konta administratora o nazwie admin wymagany principal wprowadzamy następująco:


Podane hasło należy zapamiętać, będziemy używać go podczas logowania się do konsoli administracyjnej.

Brak komentarzy: