wtorek, 13 kwietnia 2010

Troubleshooting - ciąg dalszy

Błędne było przyjęte założenie, że źródłem problemów podczas prób wykorzystania systemu Kerberos jako mechanizmu autoryzacji jest WAS. Pomysły jak rozwiązać zagadkę kończyły się wraz z upływem czasu - może dlatego coś mnie podkusiło aby jeszcze raz zainteresować się plikami Kerberos'a.

Po chwili zastanowienia wpadłem na pomysł aby jeszcze raz wyeksportować principal "WAS/linux-fi5z.site@SITE" do pliku keytab, który miał posłużyć WAS'owi. Użyłem w tym celu kadmin.local wydając za jego pomocą polecenie
ktadd -k /usr/local/var/krb5kdc/kt.keytab WAS/linux-fi5z.site@SITE.
Chcąc sprawdzić czy faktycznie plik kt.keytab zawiera pożądane pola posłużyłem się narzędziem klist.


Jak można zauważyć powyżej, wszystko się zgadza. Użyłem więc tego pliku przy konfiguracji - tym razem obyło się bez problemu.

Jak się okazało kością niezgody był tutaj plik keytab, do którego ścieżkę podawałem w konsoli administracyjnej WAS'a. Niedopatrzenie kosztowało mnie sporo czasu, lekcja nie poszła jednak na marne - teraz z pewnością będę zwracać większą uwagę na zawartość plików, których używam korzystając z zewnętrznych aplikacji.

Brak komentarzy: