piątek, 7 maja 2010

"JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie" oraz "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty"

Moja domowa biblioteczka jeszcze nie imponuje swoją obszernością, aczkolwiek cieszy mnie fakt, że stale się powiększa, a interesujących pozycji do przeczytania nie brakuje.

Nowo pozyskana pozycja "JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie" mile zaskoczyła mnie już na samym początku - autorzy Andrew Hunt oraz David Thomas napisali również "Pragmatycznego programistę", którego miałem przyjemność przeczytać w zeszłym roku.




Rozdziały "Wprowadzenie", "Najprostsze testy jednostkowe" oraz "Implementacja testów JUnit", z którymi zdążyłem się zapoznać, jedynie wzmogły mój apetyt na dalszą lekturę. W dodatku rozbawiła mnie przykładowa wymówka od testowania, której mógłby użyć programista, tj. "Testowanie nie należy do moich obowiązków" oraz komentarz autorów "To rzeczywiście interesujące wytłumaczenie.
W takim razie na czym polega Twoja praca?"
.

Na półce czeka również kolejna nowa zdobycz, mianowicie "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty", którego lektury także nie mogę się doczekać. Swoimi wrażeniami po przeczytaniu książek podzielę się za pośrednictwem bloga, zachęcam również do komentowania - może jest jakaś godna uwagi pozycja, którą właśnie czytacie lub przeczytaliście?

Brak komentarzy: